Postavte anebo zlepšete Třídnické hodiny u vás ve škole. Pojďte s námi vytvářet v Třídnické hodině bezpečné prostředí. Ocení to děti i učitelé, prospěje celé škole a komunitě.
Práce se třídou stojí na tom, aby se v ní všichni cítili bezpečně. Když se to daří, všichni se mohou osobnostně rozvíjet a také efektivněji učit.
Třídní učitel je ten, kdo do třídy přináší vlastní normy chování. Způsoby řešení problémů, cíle kolektivu a způsoby jejich dosahování. A umí zacházet s tím, když se to nedaří.
Třídnické hodiny jsou skvělým prostředkem, jak průběžně posilovat vzájemný vztah mezi učitelem a žákem. Je to prostor pro pravidelné a nerušené setkávání žáků se svým učitelem, ať už je to nad aktuálními nebo nadčasovými tématy. Ideální je, když mají svůj řád a bývají předem jasně vymezeny v měsíčním nebo týdenním harmonogramu školy. Obsahem takových setkání by měla být především reflexe vlastních zkušeností žáků ve škole, jejich spokojenost a pocit bezpečí v kolektivu. V případě vypjatých vztahů ve třídě také řešení konfliktních situací či preventivní předcházení takovým situacím.
Náš hlavní lektor Petr Bureš se věnuje systému a práci se třídnickou hodinou odborně dlouhodobě. Projděte si jeho práci věnovanou přímo třídnickým hodinám a zjistěte, jak je realizovat ve škole, jaké mají zkušenosti jiné školy a mnoho dalšího.
Třídní učitele nikdo neučí, jak vést třídu, jak zajistit bezpečné prostředí, jak pracovat se skupinovou dynamikou, jak dávat zpětnou vazbu či jaké aktivity kdy a proč používat. Pro získání potřebného sebevědomí potřebují metodickou podporu pro vedení Třídnických hodin.
Prohlédnout seminářeČasto ve školách vídáme, že jsou Třídnické hodiny dobrovolné, v různých frekvencích, výrazně jiné na I. a II. stupni, nepochopené částí sborovny, někdy sabotované jednotlivci. Anebo jsou jen snem vedení či metodika prevence. Ze spolupráce s několika desítkami škol vám poradíme, jak optimálně nastavit Třídnickou hodinu ve vaší škole.
Prohlédnout seminářeJedna věc je o způsobu realizace Třídnických hodin mluvit a vytvářet ve škole pro ně systém, ale druhá je to zažít na vlastní kůži. Vyzkoušet si konkrétní techniky, aktivity a hry a umět je pak efektivně používat. Vědět kdy je použít, proč a jak.
Prohlédnout semináře“Díky CEDU mají třídnické hodiny v naší škole své pevné místo a jejich obsah i organizace vyhovují jak žákům, tak učitelům. Školení a pomoc odborníků z CEDU byly tím pravým impulsem, jak začít třídnické hodiny ve škole efektivně a funkčně realizovat.”
-Ondřej Lněnička (ředitel ZŠ Profesora Švejcara, Praha)-
Poslechněte si online setkání s našimi lektory na téma: na téma „Třídnická hodina – hry a techniky na soudržnost třídy, diagnostické techniky“.
Na seminářích využíváme podklady, které si můžete stáhnout i zde:
Semináře na sebe přímo nenavazují, obvykle se jich účastní celé sborovny, ale u větších škol někdy jen třídní učitelé. Vždy s vámi domlouváme řešení na míru pro vaši školu.
Semináře na sebe navazují, jsou pro jednotlivé třídní učitele z různých škol. Jsou obvykle na jednom místě (Praha) v předem daný termín a jdou do hloubky.